پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مقدمه ای بر مناقصه های احساسی و اعتماد
نوشته شده در یک شنبه 22 دی 1398
بازدید : 257
نویسنده : النا امیری

دکتر گوتمن در تحقیقات خود مشاهده کرد که زوج های خوشحال تقریباً بیست برابر بیشتر از زوجین در پریشانی در مباحث روزمره و غیر درگیری هستند. در یک مطالعه تازه متولد شده ، تازه متولدین ، ​​که هنوز شش سال بعد از عروسی شان ازدواج کرده بودند ، 86 درصد از زمان حضور در آزمایشگاه را به سمت یکدیگر سوق داده اند. با این حال ، کسانی که شش سال بعد طلاق گرفتند ، تنها 33٪ از زمان به سمت یکدیگر سوق داده بودند.

هربار که به دنبال پیشنهادهای شریک زندگی خود برای برقراری ارتباط عاطفی می گردید ، در آنچه دکتر گوتمن به حساب بانکی عاطفی خود می نامد ، واریز می کنید. شما هنگام ایجاد لحظه های مثبت بین خود و شریک زندگی خود به حساب خود می افزایید. این لحظات کوچک اضافه می شود ، یادآوری احساسات شما نسبت به یکدیگر و تعهد شما در حمایت از یکدیگر از طریق تمام تجربیاتی که به اشتراک می گذارید ، به شما یادآوری می کند. اگر در بین فشارهای روزمره زندگی خود را گم کرده اید ، سرمایه گذاری شما در یک حساب بانکی عاطفی از احتمال اینکه این فشارها در نوعی مبارزه فاجعه بار به اوج خود برسد بطور چشمگیری می کاهد.

با رعایت نکات دکتر گوتمن در مورد مناقصه ، شما و شریک زندگی خود می توانید احساس کنید که کنترل می کنید و ثبات روابط خود را به طرز چشمگیری افزایش می دهید. دکتر گوتمن پاسخ مثبت به پیشنهادات را به عنوان "رو به سوی" شریک زندگی شما توصیف می کند: هوشیار بودن ، آگاه بودن و پاسخگو بودن در مورد فعل و انفعالات کوچکی که این دو نفر دارید. هنگامی که ما توجه ، محبت یا پشتیبانی شریک زندگی خود را متقاضی می شویم ، پاسخ آنها نتیجه حیاتی را ایجاد می کند. همانطور که ما به دریافت الگوی پذیرش یا رد پیشنهادهای خود عادت می کنیم ، احساسات ما نسبت به شریک زندگی ما تعیین کننده عظیمی از موفقیت یا عدم موفقیت رابطه است! برای شروع ، ما باید یک سؤال بپرسیم: پذیرش پیشنهادها چه چیزی به داوطلب می گوید؟ در اینجا پاسخ دکتر گوتمن است:

هنگامی که شما به "پیشنهادات" روی می دهید ، پیشنهاد دهنده می شنود:

من به شما علاقه مندم
من شما را می شنوم.
من شما را می فهمم (یا دوست دارم).
من طرف تو هستم.
من می خواهم به شما کمک کنم (خواه من یا نه).
من دوست دارم با شما باشم (خواه من می توانم یا نه).
من شما را می پذیرم (حتی اگر تمام رفتار شما را نپذیرم).
در چند مطلب وبلاگ بعدی ما برخی از روشهای تحقیقاتی مبتنی بر وی را برای بهبود توانایی شما در دریافت پیشنهادات به روشهایی که اعتماد به نفس در روابط شما را تقویت می کند ، به شما ارائه می دهیم! در حال حاضر ، مهارت هایی را که در جدیدترین پست های وبلاگ ما به شما یاد داده ایم ، در مورد چهار مرحله از احساسات و گفتگوی صمیمی دکتر گوتمن با شریک زندگی تان ، تمرین کنید و احساس اعتماد به اشتراک گذاری را افزایش دهید. اگر مباحث اعتماد ما را مفید دانستید ، مشتاقانه منتظر انتشار کتاب جدید دکتر گوتمن چه چیزی باعث می شود که عشق آخرین شود؟




صفحه قبل 1 2 صفحه بعد